۱۳۹۲ فروردین ۲۶, دوشنبه

زنانه برای زنانی مثل خودم


گفتنش تکراری است، در کشوری زندگی می‌کنیم که حرف زدن از هرچیزی که  مربوط به تخت‌خواب و رخت‌خواب و غیره باشد تابو است. رابطه‌ی بین زن و مرد هرجوری باشد بد است و گناه دارد و دوزخ و برزخ دارد... . به مرور زمان شاید یک چیزهایی بهتر شده باشد... اما هنوز گرفتاریم، گرفتار! اغلب این گرفتاری‌ها هم بر می‌گردد به ندانستن‌مان. چون ما نمی‌توانیم راحت در مورد این تجربه‌ها حرف بزنیم... جایی نیست که رجوع کنیم... بزرگتری... کتابِ راهنمای دمِ دستی... . این است که می‌افتیم توی دردسر. چند روز پیش یکی از دوستانم مریض شد. کارش به سرم و بیمارستان کشید. یواشکی برایم تعریف کرد، مجبور شده چند قرص اچ دی را با هم بخورد. این شد که مصمم شدم این پست را بنویسم. بلاخره من چندتا پیراهن بیشتر از شماها پاره کرده‌ام و شما هم می‌خوانید و می‌گویید چشم!
و اما پیش‌گیری از بارداری در مواقع اورژانسی. این اصلن یعنی چی؟ یعنی شما قرص به صورت روزانه و مداوم مصرف نمی‌کنید. از روش‌های دیگری برای این‌کار استفاده می‌کنید. و یک شبی... یک روزی... یک اتفاقی که نباید، می‌افتد. اشتباه پارتنرتان است یا هرچیزی... باید در اولین فرصت جبرانش کنید. بعد از رابطه‌ی مشکوک! تجویزها این است: 4 قرص ال‌دی را یک‌جا مصرف کنید و 12 ساعت بعد باز 4 عدد قرص ال دی را با هم بخورید. یا دو قرص اچ‌دی را باهم بخورید و 12 ساعت بعد دو قرص دیگر اچ‌دی را بخورید. برای قرص‌های تری‌فازیک هم به روش قرص‌های ال‌دی عمل می‌کنید...
تا این‌جایش را با یک سرچ ساده می‌شود فهمید. اما هیچ‌کس به شما نمی‌گوید که این دوز مصرف ناگهانی برای ماهایی که قرص نمی‌خوریم ممکن است چه عواقب بدی داشته باشد... تهوع و سرگیجه ساده‌ترین‌شان است. اگر کمی معده‌تان حساس باشد درد شدید و تهش قطعن مثل من یا دوستم کارتان به بیمارستان و سرم خواهد کشید.
اما این ماجرای عشق‌بازیِ مشکوک! یک راه ساده تر و بهتر دارد. آن هم خوردن قرص لونژیل (لوونورژسترل) است. توی بلاد کفر قرص‌های مورنینگ افتر (صبح روز بعد) صدای‌شان می‌کنند! خوشبختانه توی داروخانه ها راحت پیدا می‌شوند. یک جعبه است که تویش دقیقن مثل عکس بالا دو تا قرص هست. به فاصله‌ی دوازده ساعت می‌خوریدشان و تمام.
عوارضش خیلی خیلی کم‌تر از روش‌های دیگر است و احتمال موفقیتش دو درصد بیش‌تر است. ینی اگر روش‌های قدیمی 97 درصد موفقیت آمیز باشند لونژیل 99 درصد است.  فراموش نکنید لونژیل برای گاهی، ناگهانی! توصیه شده است نه مدام و همه روزه!
خلاصه که بدن‌تان را بشناسید. راهنمایی بگیرید و خجالت را کنار بگذارید. به خودتان برسید. تست‌های سالیانه‌ی سرطان را انجام بدهید. ورزش کنید. لباس‌های خوشگل‌تان را برای دل خودتان بپوشید. آرایشگاه بروید. تروخدا از مام و عطر استفاده کنید... یادتان باشد، موقع درد کشیدن و بیماری این ماییم که اذیت می‌شویم...خودتان را دوست داشته باشید... خب؟!  

۱۴ نظر:

ناشناس گفت...

و حالا یک سوال از شما که چند پیراهنی بیشتر از من پاره کرده اید؛
من قرص ال دی رو هر روز مصرف می کنم، طبق قاعده یک هفت روزی رو مصرف نمی کنیم. از آخرین روزی که قرص رو مصرف می کنم تا اولین روز پریود دو سه روزی طول می کشد، در این دو سه روز پیشگیری خاصی باید انجام شود؟ یا اثر قرص ها همچنان در بدن باقی ست؟

مریم گفت...

من از همه نظر به خودم میرسم... اما ... از این دکتر زنان رفتن وحشتی بس عظیم دارم... شاید چون مادرم در سن جوانی صحیح و سالم وقتی رفت برای چکاپ دید که سرطان داره و همون سرطان هم چندماهه مثل گل پرپرش کرد. و این وحشت و ترس از دکترزنان و خبرهای بدش موند برای من....... کاش چیزی بگی که کمکم کنه.......

حوای آدم ندیده گفت...

سلام . ممنونم از توضیحاتت .
واقعا مسئله مهمی بود که شما به زیبایی بهش اشاره کردین .
ای کاش بتونین موارد دیگری رو هم به اشتراک بگذارین .
اگر چه مطمئنم که سنم بیشتر از شماست ! اما اصلا قلم و زبانم به این موارد کار نمی کنه و قفل و سانسور شدیده .
ذاتا از بسیاری از جمع های زنانه و پاتوق های آرایشگری و .......که موضوع زنانه و سکس یکی از نکات کلیدی این مجموعه هاست گریزان بوده و هستم و متاسفانه یکی از مواردی که چندین بار شاهدش بودم خرید لباس زیر از مترو و فروشگاه هایی است که جنس از چین وارد کرده اند .
شورتهایی که ازین فروشگاه ها خریداری میشه جنس داخلیشون بسیار نامرغوب هستند - علیرغم زیبایی ظاهریشون .
و بلافاصله از آن بوی نامتساعد به بیرون تراوش کرده و بسیاری از دختران جوان رو دچارسوزش و تکدی ادرار میکنه .
این نکته حتی در خرید نوار بهداشتی های نازک خارجی که حجم بسیار کوچکتری از اجناس داخلی دارند ( به شخصه برای خودم ) اتفاق افتاد که بلافاصله دچار سوزش ادرار شدم . و وقتی به دخترم هشدار دادم که بابت چنین نوار بهداشتی حتما مبلغ زیادی هم پرداخته - او تایید کرد .
خواهش می کنم به دختران تذکر بدین که در صورت خرید این لباسهای زیر - حتما و حتما بعد از شستشوی آنها - در آفتاب قرار بدهند .
متاسفانه نسل جدید به خاطر جای کم برای خشک کردن لباسهاشون - بیشتر در حمام خشک می کنند اون لباسها رو .
ممنونم ازت .و
harim-khosoosi.blogfa.com
حریم خصوصی . گوگل .
سعیده مقدسی

ناشناس گفت...

دوتاشو با هم باید خورد نه با فاصله 12 ساعت، یا حداقل اینجا اینجوری بود!

مومنی پور گفت...

دستور العمل اخیر وزات بهداشت
قرص های لوو رو با هم مصرف کنید هردو با هم در اولین فرصت نه با 12 ساعت فاصله
قرص های اچ دی از سیستم تنظیم خانواده حذف شده اند توصیه میشه استفاده نشن( هنوز توی داروخانه ها برای موارد درمان هورمونی و خاص وجود دارد اما جزو سیستم تنظیم خانواده نیستند)
برای قرص های تری فازیک هم باید از قرص های سفی رنگ استفاده کرد
شاد باشید

Aras گفت...

بسیار عالی ، ذستتون درد نکنه. امیدوارم همه بتونن این رو بخونن.

راستی اینم اشتباه نشه ها میزان پیشگیری این روش 89 درصده نه 99 . این 89 درصداز این لحاظ مهمه که از هر 10 نفر یکیشون باردار میشه. پس اگه رابطه مداوم درکار هست بهتره به جای این روش یا هر روش پشگیری اورژانس ، از روشهای مستمر مثل قرص های مختلف روزانه، IUD یا روشهای دیگه استفاده کنید.

ناشناس گفت...

چشم
تمام سعی خودم رو میکنم که خودم رو دوست داشته باشم.


ممنون بابت اطلاعات

نازنین

ناشناس گفت...

من دو ماه پیش رابطه ی نیمه حفاظت شده داشتم (دقت کنید: نه اینکه محافظت شده نبوده!) و بلافاصله بعدش دوتا قرص لوو خوردم و نتیجه ش این شد که یک ماه پیش کورتاژ کردم.
خانم دکتر زنان من بهم گفت مکرراً و خیلی زیاد مراجعینی داره که مثه من لوو مصرف کردن و نتیجه نگرفتن و باردار شدن. گفت بهترین قرص ال.دی هست و اینکه به هیچ خانمی پیشنهاد نمی کنه لوونرژسترول مصرف کنه.
لطفاً دوستانی که تخصص دارن در این زمینه نظر بدن...
ممنون

Unknown گفت...

مریم جان این پست من رو بخون... منم مثل خودتم... ماها که باید بیشتر مراقب باشیم
http://nafassgir.blogspot.com/2012/02/blog-post_21.html

ناشناس گفت...

اتفاقن من که خیلی خوشم اومد.اطلاعات خوبی داده بودین.من اصلن نمی دونستم همچین قرصی هم هست.حالا انشالله که اصلن نیاز نشه ولی خوبه که بدونی.پستتون رو که خوندم سریع رفتم مورنینگ افتر رو گوگل کردم و اطلاعات دقیقن همونی بود که شما نوشته بودین.من تا حالا این قرص رو اوت آو کانتر ندیده بودم اصلن..
مهم نیست یه عده چی میگن و فکر می کنن شما کار درستی کردین حالا هر کی هر جور دوست داره برداشت کنه.
"مصی" خواننده همیگشی و خاموش ما از کانادا.

papary گفت...

می خوام بدونم وقتی یه نفر اسهال استفراغ میگیره بقیه نمیان بهش بگن چی بخور و نخور تا حالت خوب بشه؟
یا حتی برای یه سر درد ساده نمیان نظر بِدَن بقیه؟
من یکی به عنوان یه دختر مجرد ازت خیلی هم ممنونم که این پست رو نوشتی.

ناشناس گفت...

آیا کسی میدونه اگه لونژیل رو بعد از یک رابطه مصرف کردم و بعد یک هفته دوباره مجبور شدم مصرف کنم < آیا تاثیر داره یا نه
خیلی نگرانم. مرسی

sarab گفت...

ممنونم دوست عزیز
خودت رو ناراحت نکن ما ایرانی ها فکر میکنیم حرف نزدن راجع به چیزی یعنی وجود نداشتن آن

هما گفت...

عزیز دلم اصلا به مزخرفات آدم های کوته بین که دنیایشون اونقدر کوچیکه که از خودشون فراتر نمیره توجه نکن. ممنون از اطلاعاتت. خدا میدونه که بخاطر بی اطلاعی از همین موارد کوچیک چه درد های بزرگی رو باید تحمل کرد ممنون ممنون ممنون